If you need a more accessible version of this website, click this button on the right. Switch to Accessible Site

WARNING

You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Close [x]

moderne media

Betaalmogelijkheden

Onze goede zorgen voor uw dier brengen natuurlijk kosten met zich mee. Niet leuk, maar onvermijdelijk. We doen er wel alles aan om deze kosten eerlijk en transparant te houden. 

Bovendien willen we niet dat u voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Daarom willen we helder zijn over de kosten die u maakt, de wijze waarop we die in rekening brengen en ook hoe u zich ertegen kunt verzekeren. Er zijn goede verzekeringsmaatschappijen die u kunnen helpen onverwachte kosten te dekken.

Na een consult, behandeling, operatie of bij het afhalen van medicijnen, diervoeding of andere dierbenodigdheden, kunt u of direct bij ons betalen of uw rekening laten opsturen via Fa-med. U kunt bij ons contant en per "pin" betalen. Er is ook een mogelijkheid om met Visa of Mastercard te betalen. 

Richtprijs

Niemand houdt van verrassingen. Daarom bespreken we graag vooraf met u wat de behandeling van uw huisdier gaat kosten. U weet dan waar u aan toe bent. Sommige behandelingen (grote operaties) zijn duur en niet voor 100 % te begroten, maar onze richtprijs zal nooit meer dan 10% afwijken. Als u een dergelijke behandeling niet in één keer kunt betalen, dan kunt u via Fa-med een regeling treffen voor een betaling in termijnen (de eerste drie termijnen zijn gratis). Hiermee hopen wij weer een extra service te kunnen aanbieden.

U dient dan wel van te voren een geldig legitimatiebewijs te overleggen en een recent afschrift van uw adres gegevens c.q. inschrijving in de gemeentelijke basis administratie. Mocht u een blokkade of een betalingsachterstand hebben hebben bij Uw nota, Fa-med of infomedics dan dient u dit direct aan te geven voor behandeling. U dient dan de behandeling direct aansluitend af te rekenen.

Portemonnee vergeten

Natuurlijk kunt u altijd nog even terug naar huis tijdens de behandeling om uw portemonnee op te halen of iemand deze even te laten brengen. Mocht u niet terstond kunnen of willen betalen en Sterkliniek Hoogvliet of Spijkenisse is om haar moverende redenen niet bereid een factuur aan te maken, dan zal Sterkliniek Hoogvliet of Spijkenisse gebruik maken van het haar wettelijk toekomende retentierecht en de patiënt en/of de goederen onder zich houden. Ingeval van retentie van een patiënt komen de huisvestings- en verzorgingskosten conform praktijktarief volledig voor rekening van de cliënt. 

Mocht er toch iets niet duidelijk zijn over de kosten van de behandeling van uw huisdier, dan kunt u altijd contact opnemen met de behandelend dierenarts of met Peter de praktijkmanager op 0102950530.


Dierenzorgverzekering

Het afsluiten van een zorgverzekering voor uw huisdier is een manier om voor een redelijk klein bedrag er zeker van te zijn dat  uw huisdier altijd de beste zorg krijgt. Informatie over zorgverzekeringen voor uw huisdier zijn verkrijgbaar op onze praktijk. Sommige verzekeringen hebben zelfs de mogelijkheid dat u niets direct hoeft voor te schieten maar alleen uw eigen bijdrage achteraf dient te betalen aan de verzekeringsmaatschappij.

Hieronder vind u een aantal verzekeringsmaatschappijen.